Zwrot towarów z naszej strony odbywa się zgodnie z ustawą Ukrainy „O ochronie praw konsumentów” w ciągu 14 dni od momentu zakupu, pod warunkiem spełnienia wszystkich norm przewidzianych w ustawie.
Warunki wymiany/zwrotu towaru dobrej jakości
Artykuł 9. Zgodnie z ustawą Ukrainy „O ochronie praw konsumentów”:
Ustawodawstwo Ukrainy określa dwa powody, dla których kupujący może dokonać zwrotu lub wymiany zakupionego towaru: 1. Jeżeli towar nie odpowiada jakości deklarowanej przez producenta;
- Jeżeli produkt w pełni spełnia wszystkie wymagania, ale z jakiegoś powodu nie satysfakcjonuje kupującego.
Konsument ma prawo wymienić produkt nieżywnościowy odpowiedniej jakości na podobny u sprzedawcy, u którego został zakupiony, jeżeli produkt nie zadowala go pod względem kształtu, wymiarów, stylu, koloru, rozmiaru lub ze względu na inne powodów, dla których nie można go używać zgodnie z jego przeznaczeniem. Konsument ma prawo wymienić towar odpowiedniej jakości w ciągu czternastu dni, z wyłączeniem dnia zakupu.
Wymiana towaru dobrej jakości odbywa się:
jeśli nie był używany;
jeżeli zachowana zostanie jego forma handlowa;
właściwości konsumenckie, plomby, etykiety;
dokument rozliczeniowy wydawany konsumentowi wraz ze sprzedanym towarem.
Wyjaśnienie:
Nigdy nie używane: wszystkie produkty są nowe i nie były wcześniej używane. Stan ten nie powinien ulec zmianie, nie stwierdzono śladów użytkowania. Sklep może skorzystać z prawa odmowy przyjęcia zamówienia z uwagi na naruszenie niniejszego punktu.
Wygląd: Towar nowy sprzedawany jest w opakowaniach fabrycznych, jest to jeden z czynników wpływających na wygląd. Kupujący powinien pamiętać, że nie zaleca się niszczenia elementów opakowania! Na produkcie nie powinno być również żadnych zadrapań, zadrapań i uszkodzeń.
Plomby, etykiety i dokumenty rozliczeniowe: Pozycja ta dotyczy również formy produktu. W przypadku, gdy podczas zwrotu zaginie którykolwiek z dokumentów, danych informacyjnych lub zerwanych plomb na towarze, zwrot będzie niemożliwy. Przy zwrocie należy przedstawić oryginalny dowód zakupu w celu uzyskania zwrotu pieniędzy.
Akcesoria i dodatki – Akcesoria i dodatki muszą być zwracane ROZPAKOWANE. W przypadku śladów rozbioru i prób wtórnego pakowania (dotyczy to w szczególności opakowań polietylenowych lub blistrów) towar nie podlega zwrotowi. Najlepszym sposobem na uniknięcie komplikacji w przyszłości jest sprawdzenie towaru w obecności kuriera lub kierownika firmy kurierskiej.
Jeżeli towar został dostarczony za pośrednictwem firmy kurierskiej Nova Posta, należy go sprawdzić w obecności pracownika serwisu przy odbiorze towaru.
Warunki wymiany/zwrotu towaru o nieodpowiedniej jakości
Artykuł 8. Zgodnie z ustawą Ukrainy „O ochronie praw konsumentów”:
W razie stwierdzenia wady w ustalonym okresie rękojmi Konsument ma prawo żądać:
proporcjonalna obniżka ceny;
bezpłatne usunięcie wad produktu w rozsądnym terminie;
zwrot kosztów usunięcia wad produktu.
Wymagania konsumenta przewidziane w tym artykule nie zostaną spełnione, jeżeli sprzedawca, producent (przedsiębiorstwo spełniające wymagania konsumenta, określone w pierwszej części tego artykułu) udowodni, że wady produktu powstały w wyniku działania konsumenta naruszenie zasad korzystania z produktu lub jego przechowywania. Konsument ma prawo uczestniczyć w kontroli jakości produktu osobiście lub za pośrednictwem swojego przedstawiciela.
Pełny i aktualny tekst wydania ustawy o ochronie praw konsumentów.